tisdag 29 januari 2013

Chili- och paprika pasta

Receptet kommer från boken snabblagat.

När jag skriver in ingredienserna och delar dem på 4 potioner i shapeupclub blir det 517 kalorier per potion.

2 röda paprikor
1 lite färsk röd chili frukt
2 vitlöksklyftor
4 tomater ( hoppade jag över )
55 g malen mandel
7 msk olivolja
350 gram pasta
färsk oregano till garnering

Dela paprikor, tomater och chilifrukt på mitten och rosta i ugnen i 15 minuter.  ( det står inte i boken hur varm ugnen ska vara men jag hade på de varmaste oså höll jag koll hela tiden )
Vänd tomaterna efter  10 minuter.
Sen ska man egentligen skala paprikorna och chilin men det struntade jag i.
Sen ska man rosta mandeln i ugnen . Jag gjorde det i stekpannan genom att ta en torr stekpanna och på svag värme steka mandeln ett tag.
Sen mixar man paprika, chili och vitlök ( tomaterna med om man har tomater ) i en mixer. Tillsätt oljan och blanda noga. Rör ner mandeln.
Servera med pasta!

Såhär såg min mat ut när den var klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!