söndag 11 maj 2014

Hälsa o kroppsbild

J har varit hemma så vi passade på att ta nya kroppsbilder så jag tänkte dela med mig.


Den första bilden är i december, andra bilden i Januari och sista bilden idag.
Vinkeln är lite annorlunda på sista bilden så den är lite lurig tyvärr men man ser ändå lite skillnad.
Det är kul att se att det faktiskt blir skillnad. Man märker det ju inte så mycket i vardagen utan man måste nästan ta bilder på det här sättet.

En annan roliga grej är att jag har gått med i en tävling (som jag vet att jag inte kommer vinna).
Det är på en sida / app som heter Shapelink som denna utmaning / tävling finns.
Den går ut på att jag loggar all min träning i minuter och så tävlar man mot andra människor.
Jag började på plats 500 nånting och är nu nere på 203. Det är jätte kul tycker jag och blir roligare att välja promenaden istället för bussen.
Så det är ett tips om ni vill ha en morot till att börja göra mer saker :)

Just nu äter jag kanelbulle från Johans Café ( stora modellen ) och dricker Pepsi och kollar på Super Size Me som är en film som handlar om en kille som byter ut sin vanliga nyttiga mat mot mc donalds i 30 dagar.
Känns lite fel. Har ni sett filmen? Vad tycker ni om den i så fall?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!