torsdag 29 maj 2014

Please take away my pain and fear

Just nu vill jag bara skrika.
Jag försöker stampa ner ångesten och oron så djupt in det bara går men det funkar inte.

Jag hade precis betalat räkningarna.
Efter att ha betalat alla räkningar var jag skyldig J 266 kr.
Då har jag inte köpt något mat eller någonting.
Ganska stressande men jag har jobbat på att söka bostadstillägg.
Det har krånglat ganska mycket men nu ska det mesta vara löst så jag kan söka.
Så jag tänkte att det säkert ordnar sig.

MEN

så öppnar jag det sista brevet som är från försäkringskassan.
Det brukar alltid vara besked om hur mycket pengar som sätts in på mitt konto så jag brukar bara
slänga dem så jag sparade det till sist.
Denna gången var det dock inget sådant besked utan där stod det att de sett att jag har tjänstepension och fram tills det är löst så får jag inga pengar.
Hur fanken kan jag ha tjänstepension? Jag jobbar ju inte?
Och hur ska jag klara mig utan pengar ?
Jag har ju redan för lite ..

Jag köper ingen mat nu för tiden.
Eller lite. Det nödvändigaste som typ en liter mjölk.
Jag äter upp allt vi har i frysen och skåpen.
Vilket jag har ätit typ lax med ärtor, lax med ärtor, lax med ärtor tills det tog slut.
Sen bacon med ägg, bacon med ägg tills det tog slut osv.
Jag har även ätit hos folk.
Har verkligen försökt att inte köpa något alls.
Jag snyltar på min syster någon gång i veckan och kommer dit och äter.

Jag mår jätte dåligt av det här!
Det går absolut ingen nöd på mig och om det gjorde det hade det inte heller varit någon fara för jag är inte direkt underviktig men det är stressande och oroande och ångesten river .

Men för att avsluta positivt så fick jag praktikplatsen jag ville ha!
Det är skitläskigt men det är bra. Steg i rätt riktning och jag får försöka göra det bästa av det.


1 kommentar:

  1. Åh, jag lider med dig. Vet hur stressigt det är när man inte har pengar.
    Så tråkigt att försäkringskassan strulat till det så där.
    Men tveka inte att höra av dig om det är något du behöver i matväg! Du ska ju inte behöva gå hungrig <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!