onsdag 23 juli 2014

I Taubes fotspår

I går var en helt underbar dag.
Jag var uppe hos farmor och farfar och badade och fiskade.
Det kändes som när jag var liten och vi var där mycket oftare.
Jag paddlade på surfingbrädan, plurrade (ramlade av surfingbrädan, haha) 
rodde och fiskade. Naturen får mig att må så bra och att det var underbart väder gör ju 
så klart ingenting!

Anledningen till den något underliga rubriken som får mig att tänka på högstadiet och 
musiklektionerna är för att vi ska till Sunnanö och Evert Taube har gjort en sång om Sunnanö.
Det ligger i närheten av Uppsala och pappa ska campa där så då följer jag med.
Sen så åker jag därifrån till J så att vi sedan kan åka i väg på våran egen semester. 

Sist jag skrev skulle jag hälsa på Mormor och jag var lite orolig för vad hon skulle säga om piercingen.
Hon är väl den som har sagt mest negativt men jag tog inte åt mig. Bland annat så sa hon mer eller mindre att jag med ringen i näsan ser ut som en slampa. Jag höll dock fast vid att jag tyckte att personligheten är det viktigaste och är folk så trångsynta att de tror jag är en slampa på grund av Znoken så må så vara. Synd för dem? Kanske? 

Nu ska jag fortsätta städa och packa! 

#Plurrarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!