torsdag 17 juli 2014

Take aim and reload

Jag behövde förändring så bloggen är nu under konstruktion.
Vet inte alls vad jag är ute efter men känner att att jag borde försöka välja nåt med färg eller lycka.
Förändringen rör inte bara bloggen utan hela mig.
Sedan jag slutade på Kungsporten så har jag tappat fotfästet igen.
De positivitets övningar jag jobbade med där har jag slutat med men tänker att jag ska ta tag i det igen.

Min energi nivå är inte så hög just nu vilket gör att jag lätt blir irriterad och frustrerad.
Anledningen till det är nog många men jag tänker försöker göra mitt bästa för att förändra det.
Jag trivs inte i mig själv när mitt tålamod är så kort.

Jag gick en promenad innan och funderade på varför min energinivå är så låg.
Innan har jag tänkt att det till största del beror på min sjukdom och den påverkar säkert men jag tror att om jag sköter mig med mat och träning så kan jag göra så jag mår bättre och att jag kan hantera symtomen bättre så att sjukdomen inte får sånt grepp om mig.

Jag tror att en stor energibov är min självkänsla och självbild.
Vad andra tycker om mig är väldigt viktigt för mig och det gör mig ständigt osäker.
Jag tycker tyvärr inte så mycket om mig själv av en anledning som jag inte klarar av att berätta om.
Om ni visste skulle ni säga emot mig för det gör de som vet men det är inte så lätt.
Jag har en bild av att det är på ett visst sätt och det har varit så sedan jag var ganska liten och det gör att jag tycker att jag i grund är en dålig människa och jag tror det är därför jag vill att folk ska tycka om mig och inte se det hemska som finns där under allt ihop.
Jag vill bara vara snäll och omtänksam.
Inte fel fel fel.

Men jag ska jobba med de här sakerna.
Bara det att jag har börjat tänka och fundera gör ju att jag kommit ett steg i rätt riktning.
Jag hoppas att jag inte ger upp den här resan utan fullföljer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!