torsdag 30 maj 2013

Familjen Monroe

Min fina kompis Nessie som också gillar The Sims bad mig att berätta lite om min familj i sims.
Jag tror jag skrev innan att det här inte ska bli någon "sims blogg" och det kommer det inte heller bli.
Jag har inte fantasin för att kunna driva en. Mitt sims spelande är väldigt simpelt, tills jag tröttnar !


Jag hade tänkt fota familjen men det funkade inte så fick bli en film.
Längst bak i bild sitter pappan i familjen. Han heter J Monroe, Till vänster har vi mamman, Z Monroe, till höger har vi sonen Figolito och längst fram sitter deras yngste Nick.

Föräldrarna blev lite inspirerade av mig och pojkvännen, därav Z o J.
Familjen är ganska rik och jag jobbar på att köpa massa byggnader så att de ska tjäna ännu mer. Min första tanke var att barnen inte skulle behöva jobba men fy bubblan så tråkigt det hade blivit då. Familjen har precis flyttat in i en lägenhet. Första gången i en lägenhet! Den har jag dock inte hunnit inreda utan det blir nästa spelomgångs uppdrag. Ibland har spelet buggat. Mamman fastnade bland annat med handen i en skål tortellini. Hon sprang runt med den i flera dagar utan att jag lyckades få bort den men så en dag så gick det att "fortsätta laga mat" och så vips försvann den. Under tiden hon hade skålen på handen försökte jag få henne att dö på massa olika tänkbara sätt utan resultat. Tur var väl det i och för sig i och med att hon är den största inkomstkällan till familjen.

J Monroe började sitt yrkes liv med att bli akrobat. Han var ganska duktig på det men hans dröm var att bli politiker. Så han bytte karriär. Ungefär samtidigt som han började försöka nå sitt mål inom politiker karriären så blev han kidnappad av utomjordingar. Efter det kände han sig tjock stod det och efter 2 dar fick han en son, Figolito. Figolito var ett misstag! Min plan var att mamman skulle nå sitt mål innan de två skaffade barn. Men spelet ville annorlunda. Jag fick som alternativ att lämna bort Figolito men det kändes lite onödigt.
J Monroe har även börjat skriva endel böcker nu på sistone.

Z Monroe ville nå högsta inom sjukvård. Det tog lite tid men nu har hon lyckats. Jag valde nog sjukvård mest för att jag ville att familjen skulle bli rik, paha. Som jag skrev innan så ville jag inte att det skulle bli några barn gjorda förrän mamman hade nått toppen men när pappan fick sin son där vid sidan om så blev mamman svartsjuk och ville ha ett eget barn. Hon fick dock vänta tills hon nått högsta. Sen fick hon som hon ville, nästan i alla fall. Både Mor och Far ville ha en flicka men så blidde det icke. Istället fick de Nick.
Mamman har första kändis graden eller vad man ska kalla det ? Hon är ganska duktig på gitarr och jag har funderat på att försöka få henne att bli mer känd men jag vet inte riktigt hur man gör för att göra simmar mer kända?

Figolito Monroe - den konstiga mannen med det konstiga namnet. Familjens mobboffer. Haha. Han ska föreställa att vara lite Emo med sitt svarta hår och smink. Sminket och det långa håret är dock lite för att dölja hans gröna hud också. Jag vill att han ska bli tjock men jag har inte lyckats med det, han har bara blivit lite små mullig. Så det kan jag behöva tips på hur man lyckas med också! Han går på gymnasiet just nu och är nog ganska duktig, har inte full koll. Han jobbar också  på spaet som familjen delvis äger. Han är kär i en tjej med kort hår som heter nåt på B. De träffades på balen och blev stött kära.
Min plan med honom är att han ska bli gitarrist om det nu går. Han ska i alla fall tjäna pengar på att spela gitarr. Han behöver ju inte tjäna så bra med tanke på att jag försöker få föräldrarna att bygga upp en förmögenhet åt honom. Dessutom har han ju lill- broschan som alltid kan försörja honom.

Nick Monroe - Minstingen i familjen och har precis fyllt år så har inte spelat så mycket med honom än. Han har bara varit bebis och blöjbyten och potträning går det inte skriva så mycket om. Tanken med honom är i alla fall att han ska bli brandman. Han har egenskapen modig för jag tänkte det skulle passa. Jag hade tänkt att han skulle vara en enstöring och inte få några barn utan att store brodern skulle få stå för det. ( Måste ju se om även hans barn blir fula och gröna ). Dock ärvde Nick mammans lila hårfärg och det kan ju vara lite fint att föra det vidare så eventuellt ska han också få ett barn. ( Kan man para ihop brödernas barn sen? Skulle ju vara perfekt ^^ )


Sådär. Där är ganska mycket information om min familj i sims.
Vill ni läsa Nessies blogg så kan ni klicka på hennes namn högst upp i inlägget :)

1 kommentar:

  1. Vad kul att se lite om dina simmar :) Men om simmen fastnar sådär igen så öppna upp fuskrutan och skriv resetsim (simmens namn) så återställer du simmen och gör så att såna buggar upphör :) <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!