tisdag 28 maj 2013

Fina tider

Jag är tillbaks med ny ork och ny energi.
Annat som är nytt med, jag har ny frisyr och har börjat arbetsträna.
För lite mer än en vecka så var jag och Johan i Turkiet och det är efter det min energi har kommit tillbaks.
Innan det var jag mest en soffpotatis med mycket ångest och var allmänt less på allt.
En annan anledning till att jag är gladare kan vara att våren äntligen kommit.
Grönskan och solen gör mig lycklig även om det inte varit så varmt än så länge.

Tillbaks till arbetsträningen.
Jag började med den i maj och nu i början har jag gått dit två dagar i veckan och då två timmar åt gången. I början nu har jag haft "introduktion" så att jag ska vänja mig vid att gå dit och att vara i lokalen och lära känna min handledare lite. Jag har varit på gymmet nu i början.
Det är kul även om det är ganska jobbigt. Första gången jag var där kände jag ungefär "varför arbetstränar jag?". Men jag fick en rejäl käftsmäll efter det så nu känns det ändå vettigt.
Det är svårt att acceptera att man inte klarar av allt pga en sjukdom.

Det är skönt att ha energi och att orka se fram emot saker och kunna glädjas av saker.
Jag ser fram emot att åka till Ullared med pappa, att kampa med pappa i Uppsala, att hälsa på J i Uppsala, att umgås med kompisar och att vara ute i solen.
Jag glädjs av att spela quiz kampen och att skriva egna frågor ( konstigt nog gör det mig fånigt glad ) , att gå många promenader med och utan hund, att fota i det fina vädret och att umgås med Älsklingen!

Jag har förövrigt blivit en äkta 23 åringen med!
(jag har trott att jag var 23 innan jag var det )

 


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!