fredag 31 maj 2013

Vit månad!

Jag  tänkte mig en vit månad, tror jag, med start på måndag.
Kanske att vit månad är just med alkohol egentligen men eftersom jag är helnykterist är det inte vad jag tänker mig. Såklart.
Jag tänker mig en månad utan socker.
Vad tror ni om det? Är ni på?

Det kommer verkeligen inte bli lätt. Jag är cola missbrukare och pepsiholist. Min släkt är en fikar släkt och vi går på café minst en gång i veckan. Dessutom måste jag tänka ut lite mer hur jag ska göra med frukt och dylikt. Det tycker jag ändå är okej att tillexempel äta fruktsallad. Det är ju socker i det med men mer naturligt än i tillexempel Pepsi och kakor.
Till min hjälp har jag hittat en app som jag tror är bra. Jag har dock inte använt den än
så vet inte alls om den är bra men jag tipsar om den ändå.

Den heter


Den går att koppla samman med Runkeeper som är en av mina favorit appar. Jag vet inte alla dess funktioner än i och med att jag inte använt den men den har i alla fall utmaningar. ( kul! )
Tillexempel gör 25 squats varje dag i två veckor, klara plankan i 2 minuter eller varför inte gå ner fem kilo i vikt?

Jag har dock, som sagt, riktat in på mig på sugar rush - låt bli sötsakerna i en månad.
Nu blir jag nästan taggad på att börja nu men ska fira födelsedagar i helgen så det går inte. Tårta o kakor och grejer.

Om ni skaffar appen så får ni väldigt gärna bli vän med mig. Paniiik heter jag!

Jag vet att appen finns till Android men när jag skaffade den fanns den inte till iphone men det kan ju ha ändrats. Kolla in det ni?

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!