torsdag 25 september 2014

Du vill så du kan!

Först och främst vill jag säga tack till er som hörde av er!
Båda här och på mobilen!

Klockan är nu 8.53 och jag äter frukost.
GI - lasagne.
Konstig frukost?
Jag är inte så förtjust i vanlig klassisk frukost
så jag äter ofta rester.
Om jag äter frukost överhuvudtaget!

Idag ska jag övningsköra så därav frukosten.
Jag har kommit ganska långt med körningen nu.
Idag blir det motorväg och landsväg.
Efter det ska jag öva på uppkörningen tre gånger
och sen är det dags. Uppkörning...

Jag har förvisso halkbanan där i mellan med.
Den är på onsdag och jag är livrädd.
Livrädd är nog fel ord.
Ska inte överanvändas.
Men väldans nervös så att jag knappt kan tänka
på det men det är precis vad jag försöker göra.
Jag tänker mycket på det så att jag ska vänja mig lite
grann i alla fall .

I början var det lättare.
Då körde vi mest i lugna områden.
Nu finslipar vi "svårare" saker.
Igår tillexempel vänster sväng i rondell.
Med massor av trafik uppe på a6 området.
Nu bävar jag alltid lite innan körlektionerna
eller egentligen ganska mycket men en bra sak
är att min lärare har en lugnande inverkan på mig.
Så fort hon kommer glömmer jag bort mitt magknip
osv.
Hon är jätte bra.
Hon är trevlig, går att skämta med och liksom släpper in en i hennes
liv så att man känner sig som en kompis och inte någon hon bedömer.
Hon kan vara bestämd men inte på ett dömande/hånande sätt utan liksom
för att lära en hur man ska göra.
Hon är också väldigt lugn och avslappnad.
Hon har med elever krockat några gånger men aldrig blivit rädd!

Så om ni ska övningsköra i Jönköping rekommenderar jag verkligen henne.
Särskillt om man är som jag och nya sociala pressade situationer kan kännas
så jobbiga att man hellre backar ur.

Hon heter Nina och jobbar på Takörkort.nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!