fredag 6 december 2013

Berg och dalbana

Innan ramlade orden ur huvudet på mig men nu sitter jag här och stirrar på skärmen.
Så mycket som jag vill få ur mig men det blir bara en ända stor deg av ord och bokstäver
när jag försöker skriva nu.
Så jag får köra den raka varianten. Skriva det som kommer upp utan att runda till det.

Jag känner mig bipolär just nu. Eller alltså, det är jag väl alltid men just nu uppfattar jag det själv.
Jag mår helt okej, nästan till och med bra för att i nästa sekund ligga på golvet och kippa efter luft.
Så är det. Bokstavligt talat.
J sa innan att han nästan önskar att jag bröt ett ben så han kunde förstå.
För som anhörig är det inte lätt att förstå när det är så rörigt som det är nu.

Förra gången när jag blev inlagd så blev jag det akut.Typ i alla fall. Jag kommer ju inte ihåg så mycket
av det så kan inte egentligen uttala mig.
Blev hämtad av psykjouren.. Han som hämtade mig träffade jag för ungefär ett år sedan när jag också mådde dåligt. Han sa att han kom ihåg mig och när han hämtade mig. Jag hade tydligen inte varit kontaktbar?  Konstigt, kan inte förstå det själv.
Skitsamma. Det var inte det jag tänkte skriva utan min poäng var att då var det ungefär som nu.
Jag låtsades att jag mådde bra fast i själva verket så levde jag knappt.  Johan märkte ingenting och A var mitt ända fysiska stöd precis som nu. Eller inte precis men åt det hållet.
Jag mår inte lika dåligt nu som jag gjorde då. I alla fall inte än.

Man ska ju inte gå i samma fälla två gånger så den här gången så sa jag till Johan. Gjorde det ikväll.
Jag vet inte om det hjälpte mig precis men nu vet han.

Han fick beslutsångest och visste inte om han skulle gå till sina kompisar eller inte. Stanna hos mig eller gå till dem. Han mådde jätte dåligt så jag la mig själv åt sidan och försökte verkligen hjälpa honom.
Tillslut bestämde han sig för att gå men innan han gick så sa han "Om du vill göra något för mig för att jag ska må bra så försök att må bra och vara lycklig själv"

Det låter ju jätte bra och sådär men alltså...
Hur gör man det?
En gammal bild på mig och Prinsen.
Jag tror jag var hyfsat lycklig här? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!