söndag 22 december 2013

I used to be fat

Det är ett tv program som heter så på mtv.
Jag gillar det programmet och det har blivit ett
av mina "slö-tittar program".
De är helt otroliga de som är med. Lyckas med
helt otroliga saker en del av dem.
Jag tittar just nu och hon som är med kämpar verkligen
emot. Hon vill men hon har svårt att pusha sig själv.

I alla fall. Man får tips på olika övningar och man 
blir motiverad.
Känns sådär att sitta i soffan och dricka pepsi och titta
på när de kämpar skiten ur sig.

Johan och jag brukar väga oss en gång i veckan.
Torsdagar är våra vägningsdagar men vi har inte 
vägt oss på två veckor.
Så idag vägde vi oss.
Jag var nervös för jag har INTE ätit nyttigt på sista tiden
men jag klarade mig. 

Jag är rädd för att bli dömd när jag skriver sådana här inlägg.
Jag vet att jag inte är överviktig och när man inte är det så känns
det som att det inte är okej att skriva saker som det här.
Att man inte får skriva att man är ledsen för att man inte går ner 
i vikt eller att man är orolig för att väga sig.

Men grejen är att jag gör inte det här för att jag tycker jag är för tjock
eller att jag behöver bli smalare.
Jag gör det för att jag vill leva hälsosammare, jag vill få en mer tränad kropp.
En kropp som orkar genomföra saker i livet. 
Jag kommer, om jag lyckas, tycka att min kropp är snyggare när den är mer 
tränad och det måste ju jag få tycka.

Att träna har blivit en ganska viktig del i mitt liv.
Det ingår bland annat i min arbetsträning och det måste ju ändå betyda nåt.
Man mår bättre psykiskt när man tränar. I alla fall gör jag det. 

Så, jag ska försöka att inte känna mig dum 
när jag skriver sånt här för det är min kropp, mitt liv och min blogg.
Jag har svårt för att bli dömd, när folk tycker negativa saker om mig.
Så, ja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!