lördag 21 december 2013

Tjohej

Det är mycket att göra.
Snart är det jul.
På måndag.
Vi firar två dagar nämligen.
Jag kör för fullt.
Det känns som jag liksom tar ut det sista nu
för sen efteråt kan jag lägga mig ner och dö.
Men det kommer jag ju inte göra för känner mig själv.

Jag brukar alltid köpa en julklapp till mig själv vid jul.
Någon sån där sak som jag vill ha men som är ganska
dyr så att jag inte köper den i vanliga fall.
I år har jag problem.
Har två saker jag vill ha som är ganska dyra.
Funderar på att köpa båda.
Haha, kan man göra så?
Eller är man för tjock då?

Kan ju berätta vad jag vill ha för er så kan ni säga vad ni tycker jag ska
köpa eller om jag ska köpa både och?

Det första är en makrotub/konverter/mellanringar.
Finns många namn på det.
Det är till kameran och man sätter det framför objektivet vilket
gör så att det blir mer makro. Ett bra alternativ om man som jag
inte har råd med super dyra makro objektiv.
Jag har redan en makrotub från Japan.
Den kostade typ 50 kr och jag började med den för att själv
se vad jag tyckte om makrotub.
Skillnaden på den och den jag vill ha är att den jag har inte har
någon elektronik utan objektivet blir helt dött och man får ställa
in allting själv istället för att man får hjälp från kameran.
Den billigaste makrotuben med elektronik jag hittat kostar
1495 :-


Den andra dyra saken som jag vill ha är en pulsklocka.
Det är precis vad det låter som. En klocka som känner  av puls
och den är ett bra redskap då den räknar ut tillexempel hur många
kalorier man har bränt utifrån ens puls.
Man kan också se vad träningen ger en som t.ex. om det är kondition.
Jag hade helst velat ha en som går att simma med men det blir så himlans dyrt
så det går inte.
Utan jag tänker att jag får börja med den här lite billigare och se vad jag tycker.
Är det den bästa mojäng jag någonsin ägt kan jag ju sälja den och satsa på den dyrare
då.
Priset på den klockan jag vill ha ( som dessutom är svart och lila!!! ) med tillbehöret så
man kan spara inforamtionen på datorn är:
1194:- 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!