söndag 29 december 2013

Baka, baka liten kaka (kroppsbild)

Fast det var inte sant, för det var inte sant , för där i mellan kommer fastan.

Julen har gått bra.
Allt har flutit  på men nu efter är jag helt slut mentalt.
Det yttrar sig på olika sätt men känslomässig trötthet är nog största symtomet.
Labil.

Johan och jag har gjort en deal.
Efter nyår ska vi bli hälsosammare på många plan.
Denna julen har jag känt att jag gått upp i vikt.
Magen putar och det liksom känns i hela kroppen
att jag fått i mig lite för mycket.
Känner mig allmänt tung.
Idag kom domen.
+ 1,7 kg.
Det är ganska mycket för att vara mig ska jag få be att tala om.
Så det är inte konstigt att det både syns och känns.

Idag bakade vi GI bröd som vi tänker är nyttigare än köpebröd.
Man vet vad det innehåller och man har valt råvaror som
har bra GI värde.
Inte så att vi maniskt följer Gi, mer riktlinjer.
Brödet blev asgott.
Nu har vi spelat Wii fit plus i typ en timme.

Btw, vi tog kroppsbilder med så att vi kan skicka dem till vandra sen när Johan inte bor hemma mer (berättar om det en annan gång för kom på att jag glömt det )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!