onsdag 1 januari 2014

Nytt år med löften

För mig känns det märkligt att det är ett nytt år.
Jag tror jag är i någon form av ålderskris.
Hinner inte med i tiden och vill bara spola tillbaks så jag hinner tänka.
Känner mig inte så gammal som jag är.
Lamt va?

Nyår var i alla fall trevligt, tror jag.
Eller alltså det var det men jag är helt slut nu.
Vi var hemma med två kompisar och lagade
trerätters.
Till förrätt blev det sparrissoppa, till huvudrätt blev det lövbiff i senapssås
och till efterrätt Philadelphiatårta med citronfromage.
Sen spelade vi monopol jag vann vilket de andra som åkte ur
först var skitkul eftersom han jag då spelade mot var ganska självsäker i
början för att uttrycka det på ett bra sätt.

Det ända som kanske var lite jobbigt var när klockan blev tolv och man
ska ut och kolla på fyrverkerier.
Jag tycker inte om det.
Det är så himla onödigt och förstör miljön och skrämmer djur osv.
Lite fint är det väl förvisso men det hade varit fint om alla skickade upp sådana
där kinesiska lyktor med!

Aja, så hade jag det på ett ungefär.
Haha kom på en rolig grej.
Jag var inte finklädd för jag var för tjock för klänningen som jag skulle ha.
Eller det var inte sant. Jag ska snart ha mens så mina bröst är svullna och mycket större
än de brukar vara så  de vällde över och jag såg tjock ut.

Idag, nu har jag suttit och skrivit ner mina nyårslöften.
Det blir inga pang nya grejer i mitt liv utan jag får lite mer softa in dem i mitt liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!