onsdag 15 januari 2014

Undvika

Nu har jag precis ätit frukost.
Ovanligt för jag är så dålig på det.
Gör det i princip bara när jag ska jobba.
Jag är inte så bra på det där med frukost alls.
Har svårt att äta på morgonen och gillar inte alls
utbudet som hör till normal frukost standard. Kräsen
heter det på ren svenska ;)

Jag äter i alla fall en macka nu för tiden, oftast med bara
smör på.
På tal om smör läste jag om becel att man ska undvika de.
Det är så konstgjort så det finns inte och då blir det kvar en
massa olika ämnen som man inte vill ha i mat.
Aceton och bensin bland annat.¨
De skövlar också massor med palmer så det förstör i naturen med.
Jag brukade köpa just Becel för att den är laktosfri utan att ligga
i laktosfri hyllan där det mesta kostar lite extra men nu har jag valt
bort det och kör på laktosfri Bregott istället.
Vill ni själva läsa om Becel och margarin kan ni göra det HÄR

Min morgon började för övrigt rätt oroligt.
Min chef ringde och eftersom jag inte kände igen numret så svarade jag inte
utan lyssnade av meddelandet istället.
Han sa inte vad han ville, bara att jag skulle ringa upp.
I och med att jag precis hade gått upp så väntade jag lite med att ringa
upp så jag hann vakna till.
Under den tiden hann min hjärna komma på tusen olika dåliga saker
han kunde vilja. Jag kom endast på 2 bra saker som det kunde vara.
Tack och lov var det en av de bra sakerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!