söndag 12 januari 2014

Fånga dagen

Klyschigt?
Haha ja men det stämmer.
Jag måste göra det.

Tanken var att jag skulle ha tränat yoga idag klockan 10
men jag vaknade försent dumt nog.
Sen hade jag tänkt belöna mig med att kolla på tränings bhar
och köpa en om jag hittat någon jag gilla.

Istället fastna jag framför tvn men nu har jag bestämt mig för att ta mig loss.
Hade tänkt städa men nu ringde syrran och hon ska till IKEA och ville att jag skulle med.
Så nu blir de det istället.

I eftermiddag ska jag på fika med pappas grannar.
Vi umgicks jätte mycket förr och vi vill fortsätta träffas nu med.
Men jag känner inte för det för jag känner mig inte tillräckligt stark.
Har en svag dag och hade nog behövt ligga i ett hörn och gråta.
Jag känner mig väldigt osäker.
Är rädd för att de kommer döma mig.
Att jag inte kommer kunna hålla någon fasad och att de kommer se
mitt riktiga, äckliga jag.
För även om jag blivit starkare, även om jag har blivit "friskare"
så finns självhatet kvar där under ytan.
Under förnekelsen.
Jag döljer det oftast väl, även för mig själv.

Det märks mest när jag är svag.
Kan inte se mig själv i spegeln utan att vilja spy.
Jag har lyckats skärpa mig sen december i alla fall.
Då pekade jag finger och gjorde grimacher när jag såg mig själv i spegeln.

Skitsamma, det går över.
Jag behöver bara släppa ut lite känslor tror jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!