måndag 6 januari 2014

Mellanringar

Jag älskar att fota makro men eftersom sådana objektiv är så sjukt dyra så är det inget alternativ för mig.
För drygt ett år sen hittade jag mellanringar/makrotuber.
Efter lite letande på nätet hittade jag en jätte billig på tradera, den kostade nog 19 kr eller något sådant.


Den har funkat bra men det är ingen elektronik i den så jag började kolla runt på nätet efter billiga andra.
Jag hittade ett och jag fick låna hem det igår och har nu testat det och om jag ska vara helt ärlig så blir det ingen större skillnad på bilderna.
Det är klart att de dyrare mellanringarna känns bättre och är mer robusta och så men det skiljer så mycket i pengar att det inte är värt det så jag har nog nästan bestämt mig för att lämna tillbaks dem utan att köpa.
Jag trodde när jag började fundera på att köpa dem att man skulle kunna använda autofokus men det går inte. Ibland funkar det men oftast inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!