söndag 5 januari 2014

Årsresumé

Jag kommer inte ihåg ett dyft vad jag har gjort så det här kommer bli svårt.
Jag får förlita mig på fb och kanske eventuellt bloggen.

Januari 

  • Det blev ett nytt år. J och jag firade in det nya året själva genom att sitta och spela Alan Wake hela kvällen. Vid tolvslaget gick vi ut och fotade. 
  • Jag startade den här bloggen.
  • Jag tog tag i träningen. 
  • Jag fick diagnosen IBS vilket för mig har känts väldigt skönt. Mina magproblem känns inte längre lika jobbiga och pinsamma.
  • Jag fotade mycket, bland annat djur i stadsparken. 
  • Jag började funderar på att göra septum igen ( vilket ju tyvärr ännu inte blivit av ) 





Februari 

  • Träning och hälsa är fortfarande en väldigt stor del i mitt liv.
  • Jag försöker laga GI mat
  • Det kom snö
  • Jag köpte mellanringar på tradera och började leka med makrobilder
  • Vi åkte till Björnrike och åkte skidor / snowboard
  • När vi var i Björnrike fick jag mina makrolinser <3
  • Jag fortsatte experimentera med närbilder men även med en del andra bildidéer
  • Jag fick mammas och pappas gamla analoga systemkamera
  • Jag hittade recept på blomkålsmos och det blev att jag åt det ganska mycket.
  • Jag köpte min as - snygga kameraväska som tyvärr redan håller på att gå sönder lite grann :( 
  • Jag virkade ett sadelskydd och en grytlapp. Jag började även med ett ytav mormorsgamla virkprojekt som jag faktiskt sen lyckades göra klart. En orange mormorsrutefilt. 






Mars
  • Vi hade pizzabakskväll efter att ha blivit inspirerade av kulturhusets pizza tisdagar
  • Köpte Acitve 2.0 och fortsatte tagga träning och nyttighet



April

  • April verkar vara en månad där det antingen hände jätte mycket eller jätte lite för jag hittar inte nånting om denna månad. 
Maj

  • Det började bli vår och jag och Alfons promenerade mycket
  • Jag klippte av mig håret
  • Vi åkte till Turkiet
  • Jag började arbtesträna 
  • The Sims tog en del av min tid


Juni

  • Jag hade sockerfri månad. Jag öppnade en Mumin kalender och fick en mumin figur för varje dag jag klarade mig. 
  • Jag träffade G efter väldigt lång tid.
  • Var på baksmällan 3 och efter det satt vi och några kompisar och drack "öl" på balkongen"
  • Jag var hos farmor och farfar och fotade insekter, badade och hjälpte till att hissa flagstången. 
  • Jag började använda mig av min cykel. Cyklade bland annat hem till pappa. 
  • Det var midsommar och jag fotade mest insekter. 
  • Johan började jobba i Uppsala om jag inte kommer ihåg helt fel. 
  • Jag och pappa åkte till Hargshamn och Johan kom dit så vi campa tillsammans. Johan fick under dagarna där för första i sitt liv gången napp på riktigt när han fiskade









Juli

  • Den sockerfria månaden var slut och jag klarade mig hyfsat. 
  • Jag tränade Alfons på att gå i långlina vilket jag tror att både han och jag uppskattade <3
  • Jag fotade med G som jag träffade en del denna månad.
  • Jag träffade Mia och vi åt på Salotto
  • Jag köpte spelet Twister
  • I slutet av månaden åkte jag till Uppsala och bodde hos Johan. Där shoppade jag mycket och tog det lugnt. Kollade på Orange is the new black. Träffade Veronica och spelade monopol <3



Augusti

  • Var i Uppsala hos Johan.
  • Jag läste på massor om HIV efter att ha sett filmen torka inte tårar utan handskar.
  • Jag kom hem från Uppsala och jag saknade Johan massor. 
  • Jag fick den svåra frågan om mina ärr av ett barn för första gången. 
  • Jag virkade en nyckelring till Inga och en jäkla massa baby mössor som visade sig vara försmå. 
  • Jag började koka saft





September

  • Jag jobbade på Bra och begagnat och arbetsträningen blev förlängd
  • När hösten kom blev jag förvånad och lite överrumplad.
  • Jag testade att äta mediciner men blev dålig av dem. 
  • Jag började med kursen "Självkänsla i arbetslivet"
  • Ångesten blev svårare och jag försökte som jag gör varje år att lära mig hantera och kontrollera den. Mest handlar det nog om att stå ut.



Oktober

  • Elin fick sin lägenhet.
  • Jag började simma igen lite smått. Började öka på träningen lite smått från att ha tränat en dag i veckan till att börja simma en gång till i veckan. 
  • Jag försökte ha en sockerfri månad igen men insåg ganska snart att det inte skulle funka i längden för mig utan försökte istället ändra vanorna. Funkade ett tag. 
  • Jag testade att göra hemgjort kebabkött. 
  • Jag var nästan lite manisk och hade tusen projekt. Jag köpte en vävstol och skulle lära mig väva bland annat. 
  • Jag bakade världens godaste kanel och kardemummabullar.
  • Det blev lite hemgjord rönnbärsgelé och Pickles 
  • Efter en sommar med snelugg kom min vanliga lugg tillbaks
  • Jag får en bokide men efter att ha börjat skriva och insett hur kass jag är så la jag ner det.
  • Vi fick en vattenläcka i badrummet 
  • Jag köpte mitt vegan schampoo.
  • Jag köpte boken 75 kryp och smådjur att sticka och virka
  • Min dumma neråtspiral börjar på riktigt






November

  • Jag är deprimerad men kämpar på även om jag börjar bli desperat. Är nära på att be om att få bli inlagd men klarar av att vara hemma med hjälp av A:s stöttning <3 
  • Det är tal om att jag ska börja med Lithium men jag vägrar 
  • Upptäcker Bitstrip
  • Jag gick på bio med J och L. Enders game
  • Jag köpte och sålde massor på tradera. Med massor menar jag mer än vad som är normalt för mig.

December

  • Jag har inga julkänslor alls men försöker skaffa det genom att julpynta och julbaka. En kväll med L, P, LN och Niklas och sen blev det pepparkaksbak med A. 
  • Jag kände mig ensam i mitt mående.
  • Blod incidenten inträffade. Jag började blöda utan att vi visste varför och vi var rätt oroliga ett tag där. 
  • Johan fick jobberbjudandet i Uppsala och det blev den stora frågan i vårat liv. Han tackade tillslut ja och jag tror han kände sig nöjd över beslutet. 
  • Jag laddade upp inför julafton. Var jätte nervös men tack och lov gick allt bra även om jag var helt slut efteråt. 
  • Johan och jag bestämmer oss för att vi ska gå ner i vikt nästa år när han är i Uppsala. Vi har gjort en liten utmaning. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!