onsdag 29 januari 2014

Orienten

Nu ligger jag i sängen med kalla lår i en lägenhet som luktar orientalisk krydda. Curry ni vet. Indisk.
Så luktar det.

Uppsale veckan, J helgen och planerna är över.
Nu ska jag åter ramla in i vardagen, en ensam vardag. Det är svårare nu, att vara power woman, för jag var inte lika förberedd. Det gick så fort så jag hann liksom inte. Men jag tar en dag i taget, bygger upp rutiner igen. Men om jag ska vara ärlig är hjärnan mos och känslorna...ja, bergodalbana på dem.

Det kan man tycka att psyk ska ta hänsyn till. Inse att de kanske inte är läge att planera vårdplan och framtida yrke. Jag sa  till och med till, att jag inte kunde tänka och att hjärnan var mos. Kände mig mer upriven efter jag var där än innan så de är nog dags för det där bytet. Har svårt för de för är rädd att hon ska känna att de är personligt.

En läxa som ska göra ens liv lättare:

Tänk/skriv ner 5 saker du är tacksam för varje kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!