lördag 7 juni 2014

Tillbaks till dig

Som en boll kommer jag tillbaks till dig (8)

Har varit lite neggit här på bloggen så nu tänkte jag bjuda på lite roliga saker som hänt istället.
Det är ju trots allt viktigt att fokusera på det och inte på det negativa.

I torsdags så var jag hemma hos min mormor och hjälpte henne att städa.
Hon skulle nämligen bjuda hem massor med kristna (tror jag det var) som ville kolla på ikonerna hon gjort.
De fick bara vara på nedervåningen eftersom morfar precis kommit hem från sjukhuset och behöver lugn o ro.
Jag tycker inte att jag hjälpte till så mycket men Mormor verkade verkligen bli glad!
Hon tackade mycket och log och det kändes verkligen som hon blev glad.
Hon är fin <3

En annan positiv sak är att jag har dreads överallt där jag ska ha det nu = de är färdiga!
* Happyface *

SEN SEN SEN :D

Igår hade jag barnkalas!
Eller alltså, jag dricker ju inte så att kalla det för fest känns fel men åt det hållet.
Jag hade köpt massor med godis, chips och tårta!
Vi hade en pysselstund, sen åt vi, sen öppnade jag paket.
Jag fick världens bästa "äggklocka". Jag äter ju inte ägg och den ser inte ut som ett ägg så äggklocka känns fel men ni vet vad jag menar då?
DEN SER UT SOM MUMINMAMMAN!!!! OMG!!!!

Ungefär så reagerade jag igår med när jag öppnade paketet.

Sen fick jag rosor och kort :) och ett spel som hette Tjej middag tror jag.
Det var ett frågespel som vi spelade resten av kvällen .
Frågorna var gjorda så att man fick berätta saker ur sitt eget liv och på sätt så lärde vi känna varandra en del och vi hade mycket att prata om med lite ovanliga samtalsämnen.

Andra saker som runt omkring kvällen gjorde mig väldigt glad var att det blev så bra som det blev.
Man vet aldrig när man blandar folk som inte träffats innan, folk som faktiskt är ganska olika varandra men det blev KALASBRA. ( använder massa fåniga uttryck känner jag )

Sen vill jag säga så här med. Inte för att jag vet om NI som var här igår läser men i fall att.

Jag är så sjukt glad och stolt över er för att ni kom! Alla har sina grejer och bara det att ni faktiskt kämpade emot och kom hem till mig gör mig så himlans glad. Ni är så himla fina människor och jag är så glad att alla gick ihop och att ni delade med er av personliga saker. Jag tror att man genom att lyssna på andras historier så lär man sig saker som man kan använda i sitt eget liv.

Jag glömde nog säga det igår men hemma hos mig är ni fria att vara som ni vill.
Behöver man gå undan så är det helt okej och kommer inte ifråga sättas eller så.
Om man skulle  behöva pausa o gå ut så är det också okej eller om man inte orkar stanna.
Det mesta är okej!
De flesta av de som jag känner vet mer eller mindre hur det kan vara och har förståelse :)

JAG ÄLSKAR ER!

Hoho är nog lite ... för uppåt för sitter här o labil gråter för att ni är så fina.
Soooooooo POOOOOSS på eeeeer.

(sämsta inlägget ever )

Nu blir det en kvällspromenad för att lugna ner mina studsbollsnerver :)




1 kommentar:

  1. Ååhh Vad glad jag blir när jag läser detta.. Jag hade så otroligt roligt och trivdes verkligen jättebra ihop med er alla. Det funkade ju som sagt väldig bra. Tyckte det kändes jätteskönt att vi alla kunde vara så öppna och prata så fritt :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!