torsdag 26 juni 2014

Man kan inte leva på kanelbullar...

Fast eh, jo de kan man?
Det har jag varit levande bevis på.
Jag säger såklart inte att det är bra men. 

Jag är svår just nu. 
Ingen mat duger och äter jag nåt som känns fel tar det stopp och jag mår illa. 
Det är så illa att jag faktiskt bad om hjälp så en kompis kommer med mat. 
Den ända maten jag kände lite att jag kunde äta men kanske inte ens den går.
Sallad blir det. Det är det ända som går. Dressingen känns svår.
Jag LOVAR att det här inte handlar om att jag försöker svälta mig själv utan det är nåt
annat. Jag kan inte äta stor mat. Tjock mat. För smakrik mat. Mat som tar för mycket plats. 
Svårt att förklara utan att det ska låta som svältningstankar. 

Jag hatar mig själv lite just nu.
För att jag bad om hjälp.
För att jag gav mig rätten att be en annan människa att göra något för mig.
Verkligen. Vill typ slå mig själv gul o blå pga detta men försöker att bara 
andas. 

Igår fick jag skäll av en människa som inte hade rätt att skälla på mig.
För något den inte hade rätt att skälla på mig för.
Man kan säga saker snällt.
Jag kände mig i alla fall som 15 igen.
Försvarslös.
FEL FEL FEL.

Det är nog det värsta någon har gjort mot mig...mixtrat med min hjärna.
På sätt ovis mobbning?
De fick mig att tvivla på mig själv så mycket att jag fortfarande aldrig litar helt
på mig själv.
Jag mår dåligt om jag någongång känner mig bra för jag vet att käftsmällen aldrig är långt bort.
Igår glömde jag och då fick jag genast en smäll.
Inte fysiskt! utan verbalt. 

Jag ville inte bli ledsen av det hela men det blev jag.
Djupt. 


"Är man redan missanpassad borde man inte göra sig
själv mer missanpassad genom att färga håret lila och klä sig barnsligt"

Klassisk musik är det ända som funkar just nu.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig som vågade be om hjälp! Det är så starkt gjort och du borde vara stolt över att du vågade och tar det ansvaret för dig själv att du faktiskt bad om hjälp när du behövde det :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!