torsdag 11 december 2014

Uppfödaren

J och jag var i Uppsala i helgen och en av anledningarna, min största anledning, var för att träffa uppfödaren som jag har varit i kontakt med.
Vi passade även på att hälsa på folk. J sina arbetskamrater och jag min fru.

Uppfödaren bor i Stockholm så det är ju en bit att åka MEN efter det här besöket så känner jag att blir det hund så blir det av henne! 
Hon var jätte trevlig och svarade snällt på alla frågor vi hade och berättade mycket om allt och inget.
Det blev inte sådär stelt som det hade kunnat bli.

Hon släppte in oss trots att det hade blivit ett missförstånd så vi mer eller mindre bara dök upp utanför hennes dör! Hon blev inte sur, eller så blev hon det utan att visa det. 

Mamman som är tänkt att bli mamman till valpen jag hoppas köpa bodde hemma hos henne så vi fick träffa henne med. Hon var .. UNDERBAR. Hon var lite mindre i storlek än terven vi träffade i Tranås och mjukare i sättet på något sätt. 

Hon var väldigt nyfken och lekfull. Ett tag var hon lite skeptisk mot J men hon stod snällt kvar och blev klappad av honom ändå. 

Uppfödaren C berättade även om beteende beskrivningen ( tror det hette så ) som F precis hade genomgått.
För min del lät det som en perfekt beskrivning.
F är inte så mycket brukshund utan mer en sällskapshund och det är ju precis det jag  tänker mig med min framtida hund.
Det var en sak som var lite .. svår. Jag har nästan bestämt mig för namnet Mymlan men C vill gärna att uppfödarenamnet på hunden ska vara samma som tilltalsnamnet och hon önskar också att namnet ska börja på H eftersom det blir henne kull nr H . 

Både J och jag ska även kolla allergi så snart som möjligt.
Vill göra det så att vi vet så inte det sätter käppar i hjulen. 

Men åh just nu känns det som jag har hittat rätt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!