tisdag 26 februari 2013

Keep fighting

Varför valde jag Keep fighting som min bloggrubrik?

Det valde jag därför att det är en förkortning av en mening som jag lever efter.
Jag brukar tänka för att peppa mig själv "Upp och stå, fortsätt gå!"
Med det menar jag att jag aldrig får ge upp hur många gånger jag än faller.
Min sjukdom gör att jag ofta blir deprimerad och känner mig nedstämd och nere och det har därför blivit viktigt för mig med den meningen för den har peppat mig till att aldrig ge upp.

Dessutom har jag bestämt mig för att börja leva mer hälsosamt och försöka att få en mer tränad kropp.
Jag har många gånger innan försökt med det här men gett upp men den här gången ska jag verkligen försöka lyckas.
Många försöker ju att få en mer tränad kropp inför sommaren och jag tänker göra dem sällskap.
Än så länge tänker jag börja med simning och kanske gå på gymmet.
Jag har lite svårt för nya saker så att gå till gymmet kräver rätt mycket psykiskt av mig men jag ska klara det. Måste bara göra det på mina villkor och inte pressa mig för mycket för då kan det få motsatt effekt.
Jag ska också försöka gå en promenad om dagen ungefär en timme lång.
Simma ska jag göra på tisdagar och fredagar. Det faller sig naturligt för min pappa simmar de dagarna och då kan jag följa med honom.

I alla fall tillbaks till ämnet.
En blandning av " upp och stå, fortsätt gå!" och mitt mål med träningen med alla dess motgångar blir Keep fighting.
Därför fick bloggen det namnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!