tisdag 26 februari 2013

Sockerbegär?

Ibland när man försöker vara nyttig, i mitt fall ganska ofta, så kan man få sockerbegär.
Alltså att man blir sugen på socker. Jag har haft och har nog ett sockerberoende efter all cola
jag druckit och jag är nog inte ensam om att ha det i dagens samhälle med godis och konditorer
i varenda hörn.

I alla fall så brukar jag i bland få sådant sockerbegär och då händer det att jag tänker att jag kan
baka chokladbollar för det är ju i alla fall havregryn i ;)

Grejen är att oftast är det mer kalorier i sådant än man kan tro och ett tips då är att lägga in receptet
i shapeupclub appen och räkna ut hur mycket kalorier det är i en chokladboll.

Jag tycker det är lättare att låta bli att äta något onyttigt när jag ser hur mycket kalorier det är i.
Då har jag något att förhålla mig i.

Sen vill jag bara tillägga att jag tycker inte det är fel att unna sig något då och då och vill du
äta chokladbollar så GÖR DET! Tänk bara på att lagom är bäst :)

Bild lånad från http://www.crunchbase.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!