måndag 4 november 2013

Efter regnet

Jag trycker fortfarande undan känslorna.
Vill inte känna, orkar inte känna.
Det börjar dock rasa nu.
Jag har börjat tappa minnet.
Eller inte minnet rent så men jag får inte ihop
saker. Kan inte planera för kan inte hålla saker i huvudet.
Min hjärna flippar också ur mer och mer.

Men imorgon ska jag till min kontaktperson.
Får se om de hjälper.

Vi pratade om avslappning idag på jobbet.
Jag tänkte tanken att jag skulle gå på avslappning
men började direkt att motarbeta tanken.
Jag är rädd för det, att slappna av, släppa kontrollen:
Har sedan jag var liten försökt att vakta och vaka.
Ha koll.
Då kan man inte slappna av.
Jag slappnar av på mitt sätt men jag funderar på om
jag borde lära mig avslappning.

Kan ni slappna av?
Känner ni er nöjda med er själva även om ni slappnar av?
Hur gör ni för att slappna av?
Tips och tricks?

Mitt ända tips är spikmatta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!