måndag 11 november 2013

Obefogat

Idag har jag varit på jobbet och tränat för första gången sedan jag blev sjuk.
Jag är taggad. Vill träna massor och jag vill bli mer positiv.
Vill inte att folk ska uppleva mig som den gnälliga utan som den posítiva, spralliga tjej jag
en gång var och kanske till och med är.
Hur upplever ni mig? Är jag den negativa, gnälliga?

Vi var på bio nyss. J, L och jag.
Vi såg Enders game och den var faktiskt bra.
Hade ingen aning om vad den handlade mer än att det var något i rymden.
Jag brukar inte gilla rymdfilmer så jag blev positivt överraskad.

Efter filmen gick vi och handlade och efter det har jag fått mycket ångest.
Jag känner mig skyldig som om jag gjort något olagligt.
Vad jag vet har jag inte gjort något så det är ju obefogat.
Känslan är väldigt stark och jag blir rastlös och olustig av den.

"Din ängsliga personlighets störning" sa J och gav mig en kram.
Det stämmer säkert men jag brukar inte få såna här anfall?
Inte på detta sättet?
Inte med en sådan specifik känsla?
Skumt det där.

Men för att avsluta positivt så är jag nöjd med dagen.
Jag är glad för träningen och jag ser positivt på dagarna framöver.
Ser fram emot saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!