fredag 22 november 2013

Tji fick jag

Jag har ögoninflammation.
Har nu haft det i typ två, två och en halv vecka utan att göra något åt det.
Eller det var inte helt sant för jag köpte en kräm på apoteket i måndags
som inte funkar. När jag var där då tyckte personalen jag pratade med att
jag borde söka till en vårdcentral.
Vilket jag struntade i.
Klarar mig själv.
Fast det gjorde jag inte så på tisdag så ringde jag sjukvårdsupplysningen
och fråga vad de tyckte.
De tyckte också jag skulle söka till en vårdcentral.

I onsdags var jag i Habo med Papi.
Vi hade 2 h att slå ihjäl så jag föreslog vi kunde gå till Habos vårdcentral.
De hade fri tid mellan 1-2 och jag började jobba ett.
Igår hann jag inte ringa för jag var med folk och var inte hemma i tid.

Så nu, nu äntligen tog jag tag i det.
Letade rätt på numret och ringde.
Då är vårdcentralen stängd för de har utbildning.
Haha! Sånt flyt.
Aja tänkte jag och loggade in på mina vårdkontakter och tänkte boka där.
Fast då stod det att de kanske inte läser det förrens efter två arbetsdagar.
I så fall skulle de kunna läsa det på måndag men kanske inte förrän på tisdag - onsdag och
då skulle jag inte få någon tid förrän typ veckan därpå?

Så nej jag ringer på måndag igen istället.

Istället då tänkte jag boka cellprovtagning för livmoderhals cancer.
De har nämligen glömt skicka sånt brev till mig.
Bara det att deras hemsida inte funkar?
Så det går inte välja datum och inte typ av behandling eller någonting,

Det är nog helt enkelt inte tänkt att jag ska boka något nu.
Kanske dör i helgen och då är det ju onödigt ändå så det var nog bäst såhär.
Eller hur?


1 kommentar:

  1. *massa kramar*
    Och förresten, det är inte alls bäst. Det var riktig otur att allt samlades på hög sådär.
    <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!