fredag 8 november 2013

Ryck upp dig!

Igår var en bättre idag.
Idag är en sämre.
Jag tog ut mig på jobbet tror jag.
Blir nästan arg för att jag inte funkar som jag ska.
Men man får ha sådana här dagar.
Det får man!
Det man inte får är att ge upp.
Jag har efter jobbet suttit fast i soffan.
Försöker ta mig loss nu, några steg i taget.
Sedär, nu har jag fyllt diskmaskinen.
Lite i taget.
Pressa sig själv försiktigt.
Oså glad musik!
Känns som ett hån men jag tänker att
det liksom kanske väcker liv i mitt psyke.
Ger det och mig energi.
Cola med socker blev det med.
Kickar, kickar...
Ingen middag men världens största bulle från Johans café.
Och en halv chokladboll.
Är snäll och elak mot mig själv på samma gång.
Mammar mig själv.
Kan man säga.
Mammor ska vara snälla och förstående men också
försöka uppmuntra och pressa en till att göra det bästa man kan.
Så man inte blir slapp.
Så jag mammar mig själv.

Ska försöka städa lite till.
Sen virkning och resten känns ganska ovist just nu.
Tar det som det kommer!

Åh, Winnerbäck.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!