torsdag 6 november 2014

För frisk för att vara sjuk

Jag ska byta psykmottagning så fort det gått igenom eller vad man ska säga?
Min kontaktperson har skickat en remiss i alla fall.

Det är lite nervöst  att byta allt sådär.
Jag kommer få ny kontaktperson och ny läkare/psykiatriker.
Detta gör mig faktiskt lite orolig för jag vet ju inte hur de kommer
vara eller vad de kommer tycka om mig.

De ifrågasatte dessutom remissen och tyckte inte jag behövde komma till en
psykiatrimottagning. Jag antar att det är eftersom jag inte äter några mediciner
och för att jag inte varit inlagd på länge?
Vad vet jag?
Men livet är en j*vla kamp ändå.
Jag försöker leva så normalt som möjligt och jag klarar mig hyfsat men jag
har ändå min sjukdom där i grunden som spökar.

Min nuvarande kontaktperson hade tack och lov sagt att hon tyckte att jag visst
behövde komma dit eftersom jag är så instabil.

Hm, vi får se vad som händer men jag är lite rädd för att bli "utslängd"

Undra om jag skulle klara mig då?
Det skulle jag nog tills det hände något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!