söndag 16 november 2014

Typiskt bra söndag

Jag känner mig så fånigt nöjd!

Dagen började med lite seghet i sängen tills jag insåg att jag skulle på yoga idag !
Upp och hoppa blev det då med ett leende på läpparna.
Tog på mig mina väldigt färgglada träningsbyxor och resten av kläderna och traskade iväg.

Mötte upp världens finaste A utan för friskis och sen körde yoga passet igång.
Det var min gamla lärare som höll i passet.
Det var ett lugnt och skönt pass i 70 minuter.
Skönt att sträcka ut och töja kroppen lite och jag tror att den kommer må mycket bättre om jag fortsätter med det här.

En sak som jag tycker är lite svår med att gå på pass och då framför allt yoga är att jag är hemskans
rädd för att fisa. Det kanske inte skulle vara hela världen men nej, det har jag svårt för.
Yoga kan lätt framkalla fisar eller liksom mana fram dem.
Man lirkar ju och rör kroppen och fisarna vandra liksom neråt i tarmen då. Haha!
Lite ärligt här.

Det finns då särskillt en övning som är extra fisfarlig.
Det är när man ligger på rygg och tar benen upp i luften och sedan böjer dem bakom huvudet.
Tarmen blir då väldigt ihop tryckt och ja, ni kan tänka ut resten själva.

Så det är jag lite nervös över.
Denna övningen slapp vi tack och lov idag och jag klarade mig utan att fisa.

Efter friskis gick jag till Johans café och köpte en stor kanelbulle.
Alldeles nybakt var den och luktade underbart hela vägen hem.

Nu har jag vräkt i mig halva och resten ska sparas . Sen blir det mjukisar och sväng till bion för att se Mumin på rivieran.
Det blir najs.

Sen blir det lite fix inför att J kommer hem!
Woop woop!

Som sagt, typiskt bra söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!