tisdag 20 januari 2015

Legacy challenge

Min kompis berättade om en utmaning i The Sims som hon höll på med och jag blev inspirerad och ville också testa. Utmaningen heter som rubriken säger " Legacy challange" och den går ut på att man skapar en grundare som får köpa den dyraste tomten så att man börjar med väldigt lite pengar.

Man bestämmer också lite grejer om vem som får bli arvtagare.
I mitt fall kan bara tjejer bli arvtagare vilket innebär att bara den förstfödda tjejen får ta över stafettpinnen och tjäna pengar.

Som ni förstår är det lite knepigt.

Målet är att komma upp i 10 generationer.

Familjen Generationer


Det här min familj. Det är mamma Anna och dottern Beata. Jag har valt att ge dem namn i alfabetets ordning.
Av misstag så råkade jag åldra mamman så hon är gammal men i spelet så låtsas jag istället att hon har cancer och att det är därför hon är sliten och kommer dö för tidigt.

Eventuellt så får jag börja om när hon dör, beror på hur det går med dottern, hur gammal hon hinner bli och så.

Så vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!