måndag 24 juni 2013

Wild&Crazy!

Var precis på Ica här intill och köpte mat.
Köpte en liten bytta med jordnötsås och NUDLAR.
Det är emot min natur.
Jag vill spy bara jag tänker på det.
Har så himla mycket regler, fortfarande, om sådant jag äter.
Ditten går inte ihop med datten och si måste vara så osv.
Förstår ni?
Det var värre förr. Nu är det inte så komplicerat tycker jag inte.
Klart det blir jobbigare än om jag kunde göra allt lite hur som helst
men det funkar som det är nu.

En fråga som kanske dyker upp i era huvuden skulle kunna vara;
Varför jag i hela fridens namn (försöker sluta svära) köper mat som bara tanken
på får mig att rysa.
Jag fick mega ångest. I affären. Då har man inte tid att dra sina fötter efter sig och
välja och vraka, läsa noga och räkna kalorier. Då blir det första bästa och sen
snabbt bort därifrån.
Med död blick vandrade jag sen hemåt.
All koncentration gick åt till att lugnt gå istället för i skrik och panik släppa matkassen
och rusa.
Stel på ytan med kaos inuti. Som ett ägg.

Såg till och med Alfons, världens bästa, men jag orkade inte.
Inte behöva prata med någon, inte se någon i ögonen, inte låta någon se in i min panik blick.
Så jag låtsades att det regnade och skyndade förbi och hem.

Haft en bra period men den tog nog slut igår.
Käft smäll.
Så var det.
Alltid när man ramlar ner.
Man ( läs: jag ) är aldrig redo.
Aldrig någonsin.
Skrämmande nätter.
Känslokaos.
Ångest så det känns som man går sönder.
Sprängs.
Gråtande i väntan på bussen.
Ork som inte finns.
Tungrott.

Allt det där och mycket mer som jag och många andra gått igenom så många gånger innan men ändå

är det alltid lika tungt, lika jobbigt och "oväntat".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!