måndag 23 mars 2015

38

Tiden börjar knappa in och jag får anstränga mig lite extra för att hålla mig i skinnet.
Jag längtar jätte mycket såklart men det är inte det som är det svåraste.
Det svåraste är att inte veta hur det blir för jag vill börja förbereda mig.

Det är mycket som ska fixas innan den eventuella valpen kommer hem.
Jag tänker bland annat på att valpsäkra lägenheten. Vi bor i en trea som är ganska öppen.
Det går att gå från hallen till köket och vardagsrummet.
Men det finns dörrar till lägenheten som står i förrådet och jag tänker att under valptiden så ska vi ha dörrarna för att kunna stänga av lite. Funkar såklart med kompostgaller med men jag tror på att ha i alla fall dörrarna till vardagsrummet.

Annat som stressar mig lite är att jag vill gå valpkurs och innan jag vet att jag får en valp kan jag ju inte boka. Den hundklubb jag vill höra till håller jag koll på.

Sen är det ju lite man måste köpa men det gör jag inte förrän valparna är födda men kollar upp lite vad jag behöver i alla fall.

Sen har jag inte berättat för alla att jag ska skaffa hund för vill inte göra det heller innan jag vet.
Jag tror att folk, då främst mina pappa, kommer bli ganska upprörd och tycka att jag är dum i huvudet.
Han vänjer sig nog dock vid tanken sen. Hoppas jag. Han har ju fått vänja sig vid mycket genom åren och det har ju gått bra. Allt från att jag flyttade hemifrån ganksa tidigt till att piercade mig.
Skaffade ju råttor med till hans förtret ^^
Jag måste ju ändå leva mitt liv.

När det börjar närma sig måste J och jag ha "familjeråd" och planera vad vi ska ha för regler och så för hunden.
Som ni förstår är det mycket som snurrar i mitt huvud.

Även J har fått läsa på en del och då kan det låta såhär:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!