måndag 16 mars 2015

Helgens helg

Jag har börjat komma på fötter igen och klarar av att leva som vanligt.
Det gjorde jag väl egentligen innan med men då blev det en del gråt.

Vi har gjort så mycket den här helgen.
Tagit tag i viktiga saker, gjort saker vi planerat och träffat folk.

I lördags började vi med att fika med min släkt vilket jag gör varje lördagsförmiddag.
En fin tradition som nog mestadels uppkommit av min farfars kärlek till att fika.

Efter det så fortsatte vi att utforska pilgrimsleden som vi hittat.
Vi har börjat göra så att vi kör bil till stället vi kom till förra gången och så går vi därifrån och framåt i sådär 5 - 6 km och sedan tillbaks till bilen. Vi har ingen aning om vart leden går och vi vill inte kolla upp det för det är lite charmigt och spännande att inte veta.

Fika paus med bästa <3
Sedan på kvällen så åkte vi till systeryster och N som hade gjort långkok och bjöd på. Fint ! S & J var också där så vi spelade lite spel med. 
Det var jätte kul. Jag var inte säker på att jag skulle klara av att spela spel för jag är fortfarande inte helt återhämtad och när jag mår lite konstigt har jag svårt att "sitta fast" vilket jag kan uppleva att man gör när man spelar spel. 
Det gick dock som sagt bra och jag har ett nytt favorit spel. Ett spel som handlar om att man ska odla bönor. Låter säkert konstigt men det var roligt! 

Söndagen börjades med att jag gick och handlade sådär jätte tidigt på morgonen och började göra ett vegetariskt långkok. Dock blev jag lite besviken för det smakade ganska mycket som chili sin carne. 

Vi räknade också på vår ekonomi. Innan har vi mest flummat runt. Det har ju funkat men nu vill vi få mer koll så jag skapade ett exel dokument där vi skriver upp allt vi köper och räkningar. Då kan vi se hur mycket vi får kvar varje månad. 

Jag har känt mig lite stressad över det eftersom jag vill ha koll på hur jag ska göra med hund och det hänger ju på ekonomin med. I och med Linas matkasse borde vår ekonomi bli bättre denna månaden eftersom vi knappt har varit i matbutiker. 

Jag var också  uppe hos FoF och städade bilen och fikade.

Bra helg helt enkelt! 

Magiskt träd jag hittade i skogen!
<3



1 kommentar:

  1. Så roligt att du gillade spelet. Det är ett av mina favoritspel också :)
    Jag tänkte att ni kanske vill komma någon kväll och spela lite spel och äta lite om ni har lust med det.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!