tisdag 31 mars 2015

Plock

Jag sa till mig själv att jag skulle vänta tills jag verkligen fick en valp med att köpa saker.
Men det gick ju sådär.

Jag hittade en matskål och ett valphalsband på secondhand. Sammanlagt 35 :- och då slog jag till.
Det kändes bra att köpa saker på secondhand för då går ju lite av det till välgörenhet.
Halsbandet var inte det finaste jag sett, snarare ganska tråkigt men det var väldigt bra. Går att ha det väldigt litet men går också göra det väldigt stort.
Det kostade 15 :-

Matskålar har jag egentligen men de är ganska stora så köpte en sådan där ihopbyggd vatten och matskål. Den är ljusblå/turkos så helt okej fin även om plastskålar kanske inte är det finaste.

Jag har även gjort klart en filt jag virkat på. Egentligen skulle den bli en stoooor filt men i och med att den hamnade i väntehögen så tänkte jag att det är lika bra att använda den.

Ett hundben virkade jag med.

Sen har jag köpte en hundryggsäck som inte har kommit än. Begagnad för annars är de ganska dyra.
Valpar får/orkar inte gå så mycket men den här ryggsäcken gör att valpen kan följa med ändå.

Har hittat ett koppel jag vill ha med. Men inte köpt.

Nu hoppas jag verkligen att det blir en valp men annars får jag väl antingen sälja allt eller vänta till nästa valp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!