måndag 2 mars 2015

Byta namn



Jag måste byta namn, något jag dragit ut på.
Inte byta hela mitt namn utan bara en bokstav.
Från S till Z.

Anledningen till att jag inte gjort det är först och främst..

Mamma.

Hon döpte mig med S.
När hon levde var jag Sara med S.

I och med att det inte har spelat någon roll innan så har jag inte brytt mig om att ändra.
Nu har dock posten ökat sin säkerhet och det måste stå på pricken så som det står på legget på paketen.

Jag förstår det. Det gör jag och jag tycker det är bra MEN det gör allt lite mer komplicerat.

Så det är dags nu. Jag måste ändra folkbokföringen.
Jag ska bli Sara med Z på riktigt.

Zäta Zara.

Jag har ändå stavat mitt namn med Z i snart 11 år?
Galet.

Frågade pappa vad han tyckte och han sa bara att han skriver ju själv mitt namn med Z så för honom var det inga konstigheter.

Så även om det känns lite jobbigt för mig så tänker jag ta tag i det!

Liten Sara med S


Zäta Zara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!