tisdag 24 mars 2015

Djur tillbehör

Inför hundköpet har jag åkt runt i olika hundbutiker och tittat på olika saker man kan behöva köpa innan och efter att valpen är hemkommen.

En sak som har varit svår för mig är resan hem med valpen. Jag har googlat och läst vad andra har gjort och även frågat i de olika djurbutikerna om vad de tycker är bäst. Några tycker det är bäst att ha  valpen lös på golvet vid fötterna fram. Dock ska hunden enligt lagen egentligen sitta fast på något sätt.

Därför bestämde jag mig för att ha en bur i baksätet och så får jag sitta där bak med valpen så jag kan trösta eller så om det behövs. Först tänkte jag köpa en stor hundbur som jag kan ha även när hunden bli äldre. Fick dock höra att det inte var en bra ide för valpen kommer inte känna sig trygg i en för stor bur och det är inte heller säkert för hunden.

I hundbutiken blev jag visade en bur och hon tänkte väl såklart att jag skulle köpa den av dem men det gjorde jag inte.
När vi var små hade vi katt och till den en plasttransport bur. Den hämtade jag hem igår och har nu rengjort den. Ska göra det några gånger till tänker jag så den inte luktar rädd katt eller så.


Sen till Shampoo. Det hade jag inte tänkt köpa eftersom jag har ett hemma redan. Det jag inte visste var dock att det finns valp shampo som inte ska svida i ögonen och vara lite mildare. 
De hade ett i butiken som skulle vara väldigt bra.
Ett sådant får det nog bli. 

En annan sak jag har tänkt köpa är ett rengöringsmedel som tar bort eventuell kissdoft om hunden har kissat inne. Annars blir det lätt att hunden blir triggad att kissa där igen eftersom de har så bra luktsinne och så.  I och jag har varit hundvakt mycket ska jag gå igenom hela lägenheten med sprayen innan hunden kommer med tänkte jag. Hittade en Eco spray vilket jag tyckte kändes bra så en sådan blir det: 

Säng och filt och så har jag funderat mycket på vad jag ska köpa. På biltema har de en typ av RIA bädd som är lite billigare. En sådan kanske det blir. Det beror på om jag ska ha två eller en.
Jag börjar nog dock med en från Rusta som jag tyckte såg mysig ut: 


Utöver det så behöver jag ju koppel och halsband. Det blir nog dock billigaste billiga som är ställbart i början eftersom de växer så fort.
I djurbutiken jag var i igår tyckte de att jag skulle ha sele dock för att det är bekvämare för hunden. Men jag börjar med halsbandet så får jag se lite sen vad jag tycker jag behöver. 

En av de kanske viktigaste sakerna är ju kanske ändå maten. Man vill ju ge sin hund bra mat som inte innehåller massa konstigheter. Igår upptäckte jag fodret Pure Natruals som jag tror kommer bli det vinnande fodret för mig. 



Har ni några tips på grejer jag kan behöva? Eller tycker ni att det finns någon annan bättre produkt än de jag nämnt här så skriv gärna de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!