lördag 7 mars 2015

Bloggnamn

Efteråt varar hela livet



Jag har fått höra att mitt bloggnamn kan uppfattas som negativt.
Det kan jag förstå men jag tänker faktiskt inte så.

Jag har haft det tufft och det kommer alltid vara med mig men jag vill ha en positiv framtid så
därför ser jag det som att jag är i efteråt nu och att efteråt också kommer att vara och då måste jag göra det bästa av det.

Det är en av sakerna jag vill utvecklas i, att vara positiv.

Jag vill vara positiv, glad, snäll och busig.
Förstående och öppen.
Det är egenskaper jag försöker tjata på mig själv om. 

När jag tänker något elakt om någon så får jag alltid jätte dåligt samvete och jag tror att det liksom slår bakut och så kommer det straffa mig. 

Om jag råkar tänka tex "oj vad mycket finnar" så tror jag att jag själv kommer få det för att jag varit elak. 

Karma. 

Usch, vill vara snäll. Om alla bara utgick från att vi skulle vara snälla mot varandra och hjälpas åt så tror jag att världen hade varit en mycket finare och gladare plats med mindre bråk. 

Jag älskar människor förövrigt. Älskar att lyssna på människor. Höra hur de tänker. Vidga min bild av saker. Man måste inte alltid hålla med men man kan lyssna på varandra ändå. Ofta finns det en orsak till att folk tycker och tänker eller beter sig som de gör. 

Men i alla fall. Där fick ni en förklaring till texten i headern.
Fritt att tolka det som man vill men för mig är det tänkt som något positivt ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!