torsdag 12 mars 2015

Utmaning dubbelt upp

Igår hade jag min lediga dag och fick för mig att utmana mig själv att gå dubbelt så långt som jag brukar. Jag försöker hålla 15. 000 steg om dagen så alltså skulle jag gå 30 000 steg.
När jag satt hemma och tänkte ut det hela så kändes det inte svårt allt.
Det är ju bara dubbelt tänkte jag.



Sagt och gjort så började jag traska mot min pappas jobb för att hämta nyckeln till hans bil för att sedan gå hem till honom och hämta bilen. Det var ju jätte bra för då skulle jag ju få massa steg.

Runkeeper mätte det till ca 3 km och det blev ungefär 4 500 steg.

Här någonstans började jag tveka. Det kanske inte skulle gå med 30 000.
Jag kanske fick bli nöjd med 20 - 25 000 steg.
Det kändes tråkigt för 20 000 steg har jag gått förr och visst det är många steg men ingen utmaning på det sättet.

I alla fall så åkte jag upp till min Farmor och Farfar. Uppe hos dem bestämde jag mig för att gå hela vägen uppe hos dem. Så långt kunde det ju inte vara?
FoF tyckte det var ALLDELES förlångt och att jag borde tänka om.
Vi gjorde en deal. Jag skulle gå i 45 minuter och sedan vända och gå 45 minuter tillbaks.
Så fick det bli men jag råkade också hinna lite längre än vad jag hade tänkt på de där 45 minuterna så det passade mig bra. Det blev exakt 8 km och då hade jag gått sammanligt 15.500 steg.


Jag var kvar en stund till hos FoF men jag gick inte mer. På vägen hem så tänkte jag på hur jag skulle göra för att klara av min utmaning eller i alla fall komma i närheten. Bestämde mig att gå runt Mocksjön = munksjön + Rocksjön. 
Det var tack vare den rundan som jag klarade det. När vi bara hade halva munksjön kvar kollade jag steget. Då stod de på 25 000 och då kändes det kört. Det skulle vara nära men jag skulle inte klara det.

När vi väl kom hem tänkte jag kolla hur långt i från jag var :



High freaking five! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!