torsdag 11 juli 2013

Rabarber paj

Lång dag idag men jag är nöjd ändå.
Eller jag känner mig oftast ganska nöjd när kvällen kommer för då har jag klarat alla utmaningar (nästan). Sen kommer ju det svåraste, att försöka sova men då är jag ju ändå på hemmaplan. Jag vaknade 09.13. Bussen går 09.15.
Gissa om jag hann med den?
Öh, nej. Nästa buss går 35 och den är framme 9.59 och jag börjar 10. Hann jag med den?
Nae. Men jag bryr mig inte så mycket, jag är nöjd med att komma iväg.
Det är verkligen verkligen jobbigt att komma iväg när man knappt har sovit och mått skit halva natten.
Men jag har bestämt mig för att gå till jobbet hur jag än mår och det är ingen som blir sur när jag kommer sent. Istället skiner de upp och ler och säger "Hej, vad kul att du kom :D "
Jag brukar inte bry mig om sånt men just nu känns det faktiskt lite bra när de säger så.
Som att jag spelar roll liksom?

Idag så bakade vi pajformar.
På torsdagar är det nämligen bakdag och vi bakar till caféet som är på tisdagar och lite annat.
När vi har bakat färdigt brukar det vara träning och avslappning för de som vill. Jag brukar inte vilja vara med på de eftersom jag tycker det är lite jobbigt med gruppaktiviteter och att sitta fast men jag testade idag. Det gick bra.
Jag var ju fri att gå när jag vill och jag blev inte tvingad att vara med på avslappningen. Tack och LOV.

Nu i eftermiddag har min syster, hennes kille och hans lillasyster varit här. Vi bakade rabarber paj.


En liten rolig sak är att jag vill skriva rabarpaj och jag kan typ inte se vad felet är? Höhö.
Den blev god, faktiskt. Sen spelade vi spel, ett spel jag kanske ska tipsa om sen? Nu har de gått och som alltid när dörren går igen efter folk så väller ångesten in.
  Åh jag hatar mig själv!

Funderar på att ta en cykeltur i ett försök att må bättre.
Dock har jag fått nån ide jag inte kan släppa att det är farligt att vara ute och att det är döfarligt att cykla.
Logiskt? Nej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!