måndag 22 juli 2013

Vill vara positiv

Jag kommer från en familj som gnäller mycket.
Det är faktiskt sant. Vi gillar att gnälla.
Tyvärr.
Jag försöker att inte göra det numer dock.
Jag försöker att verkligen hålla positiv anda och tankar i
mitt liv för det blir ju inte bättre än man gör det.
Ibland går det bra och ibland inte.

Vissa dagar är det extra tufft.
Idag är sådan dag.
Känns som jag har otursdag.
Kan man ha det?

Jag har idag blivit biten av en hund.
Skäms lite över att berätta det.
Det var en hund som var lös som sprang fram till mig och hälsa.
Jag pratade i telefon med J samtidigt så han hörde alltihop.
Jag klappade hunden och den var glad och viftade på svansen.
Jätte söt och sen plötsligt utan förvarning högg den tag i min handled.
Det gick bra, jag är inte skadad alls så det är luuuugnt.

Precis när det hände hade hunden matte kommit runt hörnet så hon såg det
och hon sa typ
M: "högg hon dig?"
Z: Ja men det gick bra.
M: Hon har aldrig gjort så tidigare.
Z: Okej
M: Men sen brukar ju ingen hälsa på henne

Och jag kände typ, okej förlåt att jag hälsade det kanske var lite dumt att klappa men den kom ju
fram till mig och vifta på svansen osv.

Men jag ska aldrig mer klappa en hund, möjligen prata med den men inte röra den.
Hur snälla de än verkar.

Sen skulle jag till coop och handla.
Jag skulle bland annat ha hårfärg.
Den färgen jag brukar ha var slut i hyllan så
jag tänkte jag skulle fråga om de hade mer på lager.

Jag orkar faktiskt inte riktigt dra upp vad som hände.
Men jag blev eller mindre ignorerad trots att jag försökte få kontakt
flera gånger och ropade på och följde efter en person.
Jag blev ledsen av det och bara ställde korgen och gick ut från butiken.

Fånigt kanske men känslor kan vara sådana.

Jag ska nu mest lata mig och ta det lugnt, dricka pepsi och äta maränger för jag behöver uppmuntra mig själv.
Eh, bra sätt, eller inte.

Jaja, positiva klubben.

Det är fint väder och allt är så himla fint ute ! Det blir man glad av.
Marängerna är underbart goda och jag är lyckligt trött efter träningen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!