fredag 5 juli 2013

Stressig dag

Jo tjena, min lediga fredag (höhö, det rimma) som skulle bli så lugn o skön blev inte riktigt så.
Jag hade tänkt gå upp runt åtta eller nio och städa lite, ta en dusch och så vidare.
Istället vaknade jag 11.20 av att Mia ringde. Jag skulle träffa henne 11.45
Så jag slängde nyvaket på mig kläder, sminkade mig lite snabbt och sen började jag gå mot
Salotto där vi skulle äta. Jag hade för mycket kläder på mig och sprang vissa bitar så blev alldeles
jätte svettig. Nästan 10 minuter för sen blev jag. Usch, gillar inte att komma försent.
Jag kände mig verkligen korkad och nyvaken när jag kom fram. Huvudet hade liksom inte vaknat riktigt
kändes det som.
Det var kul att träffa Mia i alla fall, länge sedan sist. När vi ätit följde jag henne till hennes jobb och sen skyndade jag mig vidare hemåt för jag skulle hämta Alfons.
När jag låste upp ytterdörren ringde pappa och sa ungefär "Då kommer jag nu!"
Snark, jag hade inte hämtat Alfons, inte packat eller nånting. Ingen katastrof men kände mig allmänt stressad.

Efter det har det lugnat ner sig.
Jag körde upp till farmor o farfar där pappa och jag gick en promenad.
Efter det fikade vi. Bland annat mina nyttiga chokladbollar. De blev väl ingen hit enligt Farfar och Pappa men jag och Farmor tycker om dem.

Liten Zara fikar Go´fika 


Nu äntligen är jag hemma igen och mitt huvud känns som en säck potatis.
Fattar inte varför. Värmen kanske?
Alfons ligger och sover på golvet så han är nog med trött.

Nu ska jag spela Sims en stund och sen städa och gå en promenad.



2 kommentarer:

  1. Men fy vad du är SÖT, både som barn och som vuxen! Själv såg jag mest konstig ut när jag var liten, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hade jätte gärna sett bilder på dig från din uppväxt!
      Kraaaam <3

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!