onsdag 12 mars 2014

Dagen D

Idag är dagen .
Den stora dagen.
Du fyller 60 och vi fira dig på mitt jobb senare idag.
Eftersom jag inte vad som händer sen så tar jag lite seriöst på den här dagen.

Jag har ordentliga finkläder på mig ( hamnar nog bild på insta sen)
Jag tänker fixa håret och sminka mig ordentligt.
Jag ska jobba i fem timmar först men jag vet inte hur jag
skulle fixa det där med ombyte så jag kör finkläder hela dagen.
Kan ta med sminkväskan och fixa om sminket dummar sig.

Jag har övat på det där talet så jag kan det i princip utantill.
Byter ut något ord här och där och bland meningsföljden men innebörden brukar bli
rätt.
Jag vet inte hur man läser ett tal.
Hur ska man låta?
Kan jag låta så?
Haha!
Omg.

Kan dela med mig av talet så kan ni få säga vad ni tycker?

Jag har aldrig hållit ett tal innan men
någon gång ska ju vara den första och det passar
ju bra idag eftersom det är din 60 års dag.

För ungefär 25 år sedan tyckte du att 60 var en hög
ålder. Nu är du där själv och jag kan från säkra
källor meddela att du är en ungdomlig 60 åring
både till det yttre och inre.

Vi funderade på vad som varit så bra med dig pappa
och kom fram till bland annat att du alltid
har ställt upp.
Jag tror alla här kan komma på många gånger
då du hjälpt dem med både stort och smått.

Jag själv kommer speciellt ihåg en gång när jag bodde
i min etta och upptäckte att det var brandbilar utanför.
Jag blev rädd och ringde dig och du satte dig
i bilen och kom till min undsättning på momangen.

LN och N kan berätta om många gånger nu med 
lägenheten då du hjälpt dem med både stort och smått
så som gardinstänger och instoppande av bil i garage.

Du är allmänbildad, händig, har humor
och är bra på att laga mat.

Så tack pappa för att du alltid har funnits där i vått och
torrt!
Grattis igen och SKÅL!

Det är inget snack om att jag kan talet utan till eftersom jag precis skrev det här utan att tjuvkika. 
Nu är det nog dags att ta tag i det där med smink och hår och sen köpa mat för att klara av dagen på jobbet!

Önska mig lycka till! 

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!