tisdag 18 mars 2014

Svar på kommentar

När jag hör den frasen så tänker jag alltid på något negativt, att det är en dålig kommentar som kommer få ett snäsigt svar. Skadad av storbloggarna ^^
Så är i alla fall inte fallet nu!

Sara M skrev:
Vilken fin video du gjort :)
Angående att plugga igen så tycker jag att det låter som en bra idé. Visst det kanske inte är ett yrke med så stor arbetsefterfrågan. Men du kan ju se på utbildningen som en slags utmaning och du får även känna lite hur det känns att plugga om det så skulle vara att du inte kan få något jobb efter utbildningen så har du ändå vunnit mycket kunskaper och du kommer säkert känna dig tryggare i skolmiljö om du skulle plugga något annat sen :)

Svar:
Tack! Kul att du säger det. Skäms alltid när jag lagt upp en video.
Tycker det är kul att göra, särskilt i Js dator för hans videoredigeringsprogram är roligare.

Det känns som att själva utbildningen skulle vara bra och det skulle nog kunna ge möjligheter.
I utbildningen ingår även lite företagskunskaper så jag skulle nog kunna starta eget efteråt om jag ville. Även om jag inte skulle jobba med det sen så skulle jag definitivt fått kunskaper jag kan ha nytta av eftersom jag älskar hundar och förmodligen vill skaffa en egen hund i framtiden.

Det som går emot pluggandet är dock dels det jag nämner i videon, att det ligger långt bort.
Sen blir det ju mer studielån. Sen var nog min tanke att jag skulle försöka jobba nu efter arbetsträningen, eller ha praktik eller hur det nu blir. Så det känns som det inte riktigt ligger rätt i tiden.
Sen vet jag ju inte var J kommer jobba någonstans. Han kanske blir kvar i Uppsala och om han blir det så kommer det här nog bli hemmaplan vilket innebär en massa pendlande för mig.

Men jag tänker att jag söker för det är ju inte säkert att jag kommer in och gör jag det så kan jag kanske ta beslutet då. Jag vet inte riktigt hur det funkar än :)

Så långt har jag kommit i tänkandet.

Tack så mycket för din fina kommentar!
Den kändes stöttande och givande!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!