tisdag 11 mars 2014

Energitjuv

Jag har en sådan i mitt liv  har jag kommit på.
Det kan vara svårt tufft och jobbigt eftersom jag inte kan bli av med den här tjuven.

Men då försöker jag tänka att jag faktiskt inte kan ändra andra utan bara mig själv.
Jag får försöka tänka annorlunda och hantera det på ett annat sätt.
Det är svårt men jag har ju hela livet på mig att öva på att göra mig till ett bättre jag.

Jag kommer från en familj som oftast gnäller mycket.
Man ska alltid berätta om allt jobbigt och dumt man varit med om.
Även jag har nog varit och är sådan.
Jag försöker verkligen ändra på mig, försöker se de bra sakerna, de saker jag är tacksam
för. Försöker göra allting till något som på något sätt kan utveckla mig.
Försöker vara glad.

Det är inte alltid så lätt för det är lätt att falla tillbaks i gamla rutiner.
Någon sa att hjärnan är som ett kassaband.
Ställer man inte det på negativitet så snurrar det där men om man istället ställer in det på
positivitet så snurrar det där.
Men jag tror inte jag håller med.
Det är svårt för mig i alla fall att ändra mitt vanemönster.
Jag önskar jag bara kunde snäppa över det till positivitet men jag får nog kämpa lite mer än så.
Men det är det lätt värt!

Jag vill bli mer som när man var barn.
Tog mycket lättare på saker då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!