tisdag 4 mars 2014

Det finns så mycket fina saker att vara glad för!

Idag är jag piggare än vad jag var igår och jag är tacksam för att jag lät mig själv ha en dålig dag igår och att jag tog det lugnt och var snäll mot mig själv.
Om jag inte hade gjort det hade det nog påverkat min dag idag.
Jag har jobbat idag vilket jag inte brukar göra på tisdag. Jag måste jobba igen den tiden som jag kommer missa när jag är och hälsar på J och tisdagar är nu jobba igen dagar. Jag var på jobbet i tre timmar och hann rätt mycket.
Jag planerade när jag skulle upp till Uppsala med min handledare, jag bakade gifflar till extra viktiga gruppen, jag hjälpte Maggan att plasta in kort eftersom hon hade så mycket att göra. Hon var lite negativ över de där hon hade att göra men verkade bli gladare och så efter jag hjälpt henne. Jag pratade också med hon som leder pysselgruppen för där kan jag också tänka mig att vara. Det finns så mycket på Kungsporten. Så många bra saker. Jag önskar att jag en dag kan vara en av de som hjälper folk som har hamnat där.

Sen gjorde jag en grej som för mig var väldigt svår.
Jag åt i matsalen/restaurangen.
Det för mig har varit något som skrämt mig.
Det har inte funnits på kartan att jag skulle göra det men idag
så kändes det som det passade bra.
Så jag tog mod till mig.
Åt vid ett eget bord och drack cola till för att belöna mig.
Ångrade lite det sen, det där med colan.
Jag klarade det, det var inte lätt!

Jag höll koll på alla andra.
Orkar inte förklara varför men..
Sen fick jag planera när jag skulle hämta mer mat
och när jag skulle lämna min tallrik.
Jag tror jag lyckades hyfsat.
Sen vilade jag i en soffa en kvart innan jag orkade gå till bussen.

En bra dag på jobbet helt enkelt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!