lördag 8 mars 2014

Solen skiner!

Idag hade jag tänkt ta lite sovmorgon men vaknade som vanligt av en grannfamilj ungefär kvart över sju.
Deras barn är runt sex och pratar rätt mycket och så även i trapphuset och det hörs in i min lägenhet.
Så det vaknade jag av men jag blev inte sur för jag insåg snabbt att solen sken!!
Det var nog längesedan jag tog mig upp ur sängen så snabbt!
Jag blir glad av solen och det är så himla fint ute just nu!

Igår på kvällen började jag må dåligt.
Jag får nog acceptera att vad jag än gör, även om jag sköter mig så kommer jag ibland må dåligt
utan anledning. Jag har tränat som jag ska denna veckan, jag har träffat folk och jag har varit i alla fall hyfsat duktig med mina sysslor. Bättre än på länge.
Men igår i alla fall så kände jag hur det började  slita och dra i mig, det där mörkret. Ångesten.
Så jag gick och la mig vid 10. Men jag låg inte bara där och mådde dåligt utan jag testade att försöka peppa mig med massor med positiva saker. Det funkade faktiskt. Jag hade tänkt göra ett fint videoklipp här men det blev inte så. Tyvärr.
Men jag försökte att tänka på saker som jag är tacksam för. Då menar jag inte sådär lite halvhjärtat..jag är glad för...solen...
Utan mer JAG är verkligen glad för att jag är så pass FRISK som jag ÄR!
Svårt att skriva så att ni ska förstå känslan men ni får tänka er !
Så låg jag och tänkte på det och när jag slutade med det så tänkte jag på bra saker med mig själv.
Det kan vara jätte svårt och särskilt om man måste berätta om det som på mitt jobb. Men nu handlar det om ditt eget huvud. Du kan vara ärlig. I början kan det som sagt vara svårt att komma på men det finns alltid småsaker man kan börja med.
Efter det låg jag och tänkte på fina minnen.
Och så försökte jag le så mycket jag kunde för då kan man lura hjärnan lite.
Så höll jag på.
Så fort jag slutade så drog ångesten ner mig så jag höll på tills jag somna.
Det tog ett tag innan jag faktiskt kände att det funkade men det är ju värt o testa eller?

Snygga klubben...host host

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!