söndag 22 februari 2015

2 veckor

Nu har Alfons bott här i två veckor.
Två roliga veckor där vi verkligen har kommit in i hundlivet.
Idag är det två veckor på pricken men idag
ska han också hem.

Alfons har inte varit hemma på en hel vecka.
I början var han hemma när jag jobbade men i och med att jag varit
sjuk så har han varit med mig hela tiden förra veckan.

Det kommer bli SÅ tomt utan honom. Och stillsamt. På ett dåligt sätt.
Men jag visste ju att den här dagen skulle komma och jag kan ju låna honom
när jag vill så det är ju lugnt.

Men tänkte göra en liten lista med + och -

Positivt 

  • Mina rutiner har blivit så mycket bättre. När man har hund måste man planera och trixa för att få ihop det med städ, promenader, matlagning och jobb.
  • Vardagsmotionen blir så mycket bättre. Innan hade jag 10 000 steg om dagen som minsta mål men det var så enkelt så jag höjde det till 15 000. 
  • Jag blir gladare 
Negativt
  • Det där med planeringen och tiden kan ju även vara en nackdel. Man kan inte vara flexible på samma sätt.
  • Det kostar pengar och är mycket jobb
  • Man får plocka bajs ;) 
Det går ju väga positivt och negativt emot varandra i evigheter men här är några punkter i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!