tisdag 17 februari 2015

Aktivitetsarmband

Igår så tappade jag mitt smartband. Väldigt surt för det är en stor del av mitt liv.
Är ju med i en tävling på shapelink bland annat där man loggar sina steg.
Har så länge laddat ner en stegräknarapp men jag tänker att jag ska köpa ett nytt smartband men frågan är vilket. Det jag hade hörde till min mobil och jag fick det "på köpet".

Nu har jag ju chans att välja men seriöst, det är ju en hel djungel?!

Jag har klickat runt och läst massa nu.
Så svårt att jämföra för de har ju olika funktioner som är bra och saker som jag inte är så intresserad av.

Fördelen om jag väljer någon utav Sonys egna produkter är att jag kan styra min mobil med hjälp av armbandet. Med mitt gamla kunde jag sätta igång musik och byta låt fram och tillbaks. Tror även att man kunde ställa in så den tog kort när man klickade på den men den funktionen använde aldrig jag.

Sony har tre produkter.

Smarband - det armbandet jag hade

Fördelen med det är att jag vet vad jag får. Jag vet hur det funkar och det kommer att fortsätta uppdatera min app Lifelog som hör till mobilen. 
Nackdelar är att det finns en risk jag kommer tappa det igen för ni ser ju på bilden att spännet är inte det säkraste. 

Den finns i en brun design med som inte är snygg men som verkar sitta bättre. 




De har även smartband Talk som jag igår tänkte jag kunde köpa. Uppdatera mig lite. Men efter ha läst och kollat runt lite så verkar de ha en del brister.

Sen finns det ju andra märken. 

Fitbit som verkar vara väldigt populärt.
Jag kan inget om de men det finns en som mäter pulsen. Frågan är hur nödvändigt det är? 
Om jag byter märke vet jag inte hur bandet funkar och jag kommer inte kunna styra mobilen med det (antar jag? ) 
En fördel är att det går att synka med shapelink appen så jag slipper fylla i saker manuellt.



När jag klickade runt så hittade jag ett träningsband från Polar med.
Det verkar väldigt bra och jag har det märket på min pulsklocka och det verkar som ett bra stabilt märke som kan sina träningsgrejer. En fördel med det armbandet är att man kan ha det när man simmar, alltså det mäter simningen med. 


Tipsa gärna och berätta hur ni har tänkt! 
Jag är helt lost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!