torsdag 5 februari 2015

Idoler


Jag har aldrig riktigt haft tonårsidoler på det sätt som mina kompisar hade.
De hade affischer från tidningar uppsatta på väggen och kunde sångtexter och danser eller repliker.

Ett tag hade jag med affischer på väggarna, mest för att passa in, men jag hade egentligen ingen aning om vilka de var. Ofta var det folk med tatueringar blandat med djur.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att dyrka folk. De är ju bara människor! Visst de är jätte duktiga på det de gör och de ska de ha cred för men jag tycker det kan gå till överdrift.

Men det är klart det finns folk jag tyckte om och inspirerades av när jag var mindre.
Just nu sitter jag och kollar på NCIS som var en av mina absoluta favoritserier som tonåring.
Och i den serien finns finns en person som jag hade som favorit. Nämligen:

Abby Sciuto
Jag gillade och gillar såklart Gibbs, Ducky och de andra i serien med men jag tyckte om Abbys finurlighet väldigt mycket. Något mer jag tror tilltalade mig var att hon är ju väldigt speciell men folk ser förbi det och ser hennes inre sidor och tycker om henne därför.

Abby har ett gosedjur i form av en.....FLODHÄST. Hennes flodhäst pruttar när man kramar den och ni som känner mig vet att jag har Hippie aka Flodis. Det inte alla vet är att jag planerade att köpa en pruttkudde och operera in i Flodis men jag kunde inte med att sprätta upp henne.

Självporträtt med mig och Miss Flodis <3



En annan person jag tyckte om var en karaktär ur ett barnprogram. Nämligen Emma i Creepschool.
Det var nog samma sak med henne. Folk tyckte om henne trots att hon var annorlunda.

Emma i Creepschool
Jag tyckte om henne så mycket att jag till och med sminkade mig så  ett tag till Pappas förtret.
Jag sydde även en svart tröja med en lila ring och ett vitt spöke på en gång. 

Hittar ingen bild när jag har tröjan och sminket men här en väldigt gammalbild.
Gick i 9 an tror jag, max?
Där är min riktiga hårfärg med för er som inte sett den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!